wow!

2009-02-27 @ 11:29:38
ja, nuhar man precis kommit hem, va uppe o väge o mätte min lilla prinsessa.. eller lilla o lilla,, nu väger hon 4700 o är 53 lång =) så hon växer o mår bra =) så skönt att få höra d!
ja är riktigt STOLT över henne!
hon har börjat "prata" mer nu,, gör ifrån sig ljud o är hela tiden med, nu vill hon ha lite mer"egen" tid,vill heller ligga i soffan eller på sin filt på golvet än att sitta hon en.. vilket ja tycker är bra, då lär hon sig mycket mer om hon ska utforka själv =)
A! ja jag är verkligen stolt över henne, hon är så underbart söt med.. när hon får syn p åen så lyser hel a hon upp.. o världens smile får man =)man blir helt varm inombords.. <3

                                               
                


ja idag händer inte så mycket mer,, Johanna(min lilla syster) ska kanske komma,, får se..
sen får ja visst en överaskning utav mamma.. undrar vad d kan va?. NYFIKEN TILL MAX! hehe..
nä nu kallar mitt kaffe.. får ta o HÄLLA i mig en en kanna om ja ska kunna hålla mig vaken hela dagen, Vi gick upp 08.20.. o d va LÄNGESEN vi gick upp så tidigt,, vi brukar ju sova till middag annars..
nä nu ska ja dricka kaffe..


ses<3

Akuten!

2009-02-24 @ 15:22:49
igår spenderade man nästan hela dagen på akuten,
min sjukdom i magen har blett värre,(
är inte klar med utredningen än) läkaren sa aldrig va hon trodde d va, men hon sa däremot att om ja skulle få feber,frossa eller få kramper i magen igen så skulle ja åka in akut,o då lägger dom in mig på övervakning. KUL VA?!!
så nu går man på nålar, hur ska ja klara mig utan Emilia?! o Danne?!?!!ja hoppas verkligen inte att ja blir inlagd..

så ni kan ju tänka er att man mår lite dåligt nu..har jätte ont i magen hela tiden, men ja kan inte göra något åt d.. vill gå ut o gå en lång o skön runda i d fina vädret, men som sagt, ja kan inte, har sjukt ont i magen!
d e min vanliga otur! ALLT ska skita sig på en gång! är arg o irriterad hela tiden, har låtit en del gå ut över omgivningen, itne snällt, ja vet, men ja kan itne hjälpa d.. försöker hålla mejj lugn.för Emilias skull.. vill inte att hon ska bli ledsen eller så... än  så länge har d funkat.. så d e ju bra.. gör allt för min lilla sessa.. hade ja blett inlagd nu hade ja blett knäpp.. vill itne vara ifrån min lilla älskling,, !!!
nä ja försöker ta d lugnt som sagt..
så nu sitter man här. .. ja har kollat runder på datan lite.. myst me Emilia o pratat i telefon.. Emilia ska äta om en liten stund,just nu sover hon.. sen efter d hade ja tänkt mig att ja skulle ta en lång o skön dusch, sen hade ja tänkt vila en stund..

ses<3

snabb städ =)

2009-02-22 @ 14:59:17
ja, Emilia vaknade innan så ja fick mysa lite med henne o mata henne,
efter d så städade ja undan lite. nu ser här fint ut igen =)
måste bara vika undan alla kläder, men d e inte riktigt tort än så ja får vänta till ikväll..(
vi tvättade igår,)
nu ska hon äta igen vid tre,efter d hade ja planerat att gå ut, men som sagt, d e min lilla sessa som beestämmer. är hon på riktigt dåligt humör tror ja nog att vi står över,(!)
inte kul att dra på henne alla kläder o sen lägga  henne i vagnen om hon  är arg..


då sitter man vid datan o väntar på att hon ska vakna, funderar på om ja ska ha den där kopp te:n som står o kallar, eller om ja ska ta något att äta.. ehmmm??
tror d blir lite fika  MED en kopp te.. ja d låter gott..

ses<3

HUND!

2009-02-22 @ 12:56:16
jag har tjatat på Danne i evigheter, ända sen ja FÖRLORA min älskade Lady,
ja vill ha en ny hund!!!!

va ute på blocket o kollade p hundar..men nu får ja vänta ett tag innan ja kan börja tjata igen(hehe).. Emilia får bli minst 1 år innan,
nu känner ja ännu mer att ja vill ha en liten vovve som man kan gosa med, o att Emiliaväxer upp med en hund..
vet inte riktigt varför ja känner så.. men den känslan är STARK!!
det hade blett för BRA om vi skaffat en hund nu, Emilia tar all min tid,o hade vi skaffat en hund så hade d bara vatt synd om hunden nu, därför får ja vänta..

idag händer d inte så mycket, funderar på om ja ska ta o städa lite, om inte Emilia vaknar förståss..

o nu vakna hon! där ser man.. man kan verkligen itne bestämma något me henne.. ha ha ha ha!!

ses<3

o d snöar o snöar.. (la la la.. )

2009-02-19 @ 21:07:12

ja,när ja tittar ut så ser ja bara en massa SNÖ!! både mysigt o jobbigt,, synd att d inte kom FÖRRA året, typ vid JUL?!?!
lite irriterad nu,
va ute en runda innan idag  me Emilia.. o hennes fina vagn blir ju smutsig (!)
nä, så därför tycker ja inte om snön just nu! de e fint att titta på, men inte att vara ute o gå i, o så ska ja ALLTID snubla till eller nåt, o skäma ut mig, hade vatt nått, om ja går me Emilia o rätt som d sitter ja på RUMPAN?!
ha nä tur e d så har d
inte hänt!

Ikväll så har Emilia badat, o d gick jätte bra. hon grät inte alls denna gången! ja e STOLT!
hon tyckte nog d va mysigt o skönt me ett bad,
o nu nannar hon kudden, hon somnade på min arm efter badet, ja gick runt här hemma o plockade undan hennes flaskor osv.. då passa hon på att somna =)
gör inte mig nått,då får ja lite "egen" tid, så nu ska ja ta mej en kopp TE o sätta mejj framför datan o "ROCKA" loss..
ha ha ha..
ja e på så sjukt bra humör, kan tycka att ja går  på moln.. NÅN MER än ja?
vill bara skratta hela tiden o så..
Danne bara tittar p mig, precis som om ja skulle va knäpp
(d vet vi ju redan att ja e ;P)
Nä nu kallar den där kopp te:n.. !

ses<3

bilder!

2009-02-17 @ 22:20:03
ja,då har man rensat ut på datan bland alla bilder.. hade säkerligen över 200 bilder på Emilia.. laddade ner dom på en CD skiva, eller 4 blev d=) så har man d fixat..
funderar på om ja ska rensa lite i min jätte "stora" gaderob imorgon,, får inte plats med allt, =( har kollat lite på ikeas hemsida om där finns nån snygg o STOR byrå, till både mig o Emilias kläder,men hittade ingen.. eller så kollade ja inte riktigt noga.. ha ha ha..

Emilia ligger o sover nu,vilket jag med borde göra,men hon ska äta om ca en timme så d e inte lönt att ja går o lägger mig, får göra d efter hon ätit, om hon kan somna om då vill säga, men d brukar hon göra..
idag lagade vi ingen middag, kände mig ganska så trött o tyckte att vi kunde fika loss på lite mackor o så istället
(ja för min del blev d knäckemackor,kan inte äta bröd alls..)

Ringde Benita innan, alltid lika kul o prata med henne, en kär vän som har en djup plats i mitt ♥..
vi har kännt varandra i över 20 år snart.. ja vi har gått igenom en hel del tillsamns, både gott o ont..
dom senaste åren har vi glidit ifrån varandra, hon har gjort sitt medans ja har gjort mitt, o nu för nån månad sen fick vi upp kontakten igen, kändes verkligen jätte bra. Hon har funnits i mina tankar dag som natt när vi itne hade kontakt.
tycker bara d e synd att vi inte ses så ofta.men vi pratar i princip i telefon varje dag, om inte ja ringer så ringer hon.. o d BÄSTA av allt,, hon ska osså ha en liten beby.. 
våra barn kommer vara lika gamla!(
Emilia kommer vara 2 månader äldre, men ändån )
KÄNNS UNDERBART!
ja älskar dejj min gumma!! ja finns alltid här för dig!!

Sabina ringde mejj innan idag, eller ja först så ringde hon o väcket mig.. så hon fick ringa upp en liten stund senare,
Idag ska hon flytta till sin lägenhet.. Uppe i bromölla då =( saknar verkligen henne, vi ses ji itne så ofta nu när hon bor där.. nån gång ska hon väl flytta tillbaka till "oss".. hehe. .ja d tror ja iallafall...

ja sen messade Pamela mig,men ja kunde ju inte svara henne =( Är verkligen gla för din skull gumman!!

nä nu ska ja ta en kopp te o förberädda Emilias flaska..ni får ha d så bra!

ses<3

 

grattis!

2009-02-17 @ 15:44:43
först vill ja passa på att gratta Pauline som fyller 21 idag!
Hoppas att du får en bra dag hjärtat!♥







idag händer d inte så mycket, ska bara ta d lugnt idag, lilla Emilia har sovit jätte dåligt inatt, hon somnade inte försen kl va närmare 02.30 =( ja e ganska så trött nu.. hon har varit lite grinig o så nästan hela natten/morgonen,, så vi tog en sovmorgon,om man kan kalla d för d.. vi gick inte upp försen hon va ca14.00 =)
då skulle Emilia äta.. förhoppningsvis sover hon bättre inatt,, ja ska försöka hålla henne vaken tills nästa gång hon ska äta. hon brukar klara d så d ska nog gå bra..
 
Nä nu ska ja ta mejj en kopp te o mysa med Emilia..

ses<3

mammas älskade lilla flicka!

2009-02-16 @ 13:14:33
fy vad ja älskar min lilla Emilia!


Hon har sovit brevid mig HELA natten, annars ska hon ju sova i sin säng.. men hon va lite orolig inatt så ja la henne brevid mig.. o hon somnade BUMS! d skulle va brevid mamma helt enkelt! SUPER MYSIGT!
o imorse väckte hon mig, hon va ju klart hungrig,ja gick upp o fixade välling till henne o matade henne, när ja skulle rapa henne tyckte ja d kändes konstigt, blöjan va FULL! om ja säger så.. hehe.. så ja fick gå uppo byta på henne.. o under tiden så la hon o log,hon tyckte säkert att d va JÄTTE kul.. så ja passa på att klä på henne, så idag har hon kläning på sig, en Rosa med vita strumpebyxer(
kalasbyxer som vissa säger)
jätte söt!
o sen fortsatte vi matandet, o under tiden så somnade hon,,vad annars? så ja la henne försiktigt ner i sängen o kollade på henne, hon va belåten!
ja passar nu på att äta o kolla lite vid datan,ska alldelses snart gå o ducha sen när hon vaknar ska hon självklart äta lite till sen ska vi UT!!!
Känner att ja behöver gå av mig lite, så ja hade tänkt att gå Sjöbo runt,(
tar väl knappt en timme) men d e alltid nått..


o nu när ja tittar ut ser ja att d SNÖAR! amen va f*n! i vilket fall som helst, ja ska UT!Så  e de!


ses<3

passar inte!

2009-02-15 @ 16:52:06
a! blir tokig! mina byxer passar FORTFARANDE inte mig! vill ju så gäran ha dom till en snygg tröja, men ja får väl vänta.. =(

tycker d e allt ja gör, allt annat passar min nu,men itne mina favo jeans =( får gå ut o gå mer helt enkelt..
tänkte gå ut  i dag men ser att kl börjar närma sejj för Emilias matstund.. så ja får dra ut på d tills imorgon, vill inte gå ut o gå när d har blett mörkt, o så blir d ännu kallare då.. ja får ta en LÅÅÅÅÅÅÅNG runda imorgon istållet =)
Emilia sover så bra i sin säng nu, hon börjar växa ur sina kläder i st 50 un,så ja får gå över till st 56.. hon har hur mycket som helst hon inte hunnit använda =( ho fick en jäte fin klänning av Maje,Peter o dom som inte alls passar henne, den e st 50.. så den får fint hänga kvar i vår gaderob.. he he..

ja känner att ja behöver klippa mig o färga håret, vill få lite nya förändringar nu när man är sig "själv" igen.
ver inte vilken färg ska ska färga d bara, har funderat på ljusbrunt med slinger men sen vet ja inte, aa! har så svårt att bestämma mig,, ni kan kanske komma med nått litet smakråd
?



nä nu känner ja att d e dax för en liten fika eller nått.. sen får ja väcka Emilia..
ses<3

snart så!!

2009-02-13 @ 22:29:49
ja, snart förhoppningsvis får man tillbaka sin "gamla" kropp!
mitt mål är att till sommaren ska ja ha gått ner alla kg som man gått upp under graviditeten,
d ska inte bli så svår.. ja får bara avstå från alla gosaker man kan hitta..
ehm? tror ni ja kmmer klara d? d tror ja.. =) Man ska TRO på sg själv så går d mycket lättare.. ska snart börja sola igen.. vill inte lämna Emilia än så pass länge.. väntar tills hon är några v äldre =)
här kommer några bilder så ni får se hur ja såg ut innan:


     


Emilia ligger på min arm just nu när ja skriver,,hon sover,,ska snart lägga henne i sin säng(är såååå STOLT!)
hon är d bästa som hänt mig.. finner verkligen inga ord för hur mycket ja älskar henne!
hon är sjukt söt o hur go som helst! hon har kommit på att hon har en tunga, hon sticker ut den o försöker "vika" den.. o hon försöker göra ljud ifrån sig,men d går inte så bra.. hon får bli lite äldre innan d kommer något=)men d kommer.

ses<3

stolt mamma!

2009-02-13 @ 16:14:15
ja d kan man verkoigen säga att ja är! För att inatt sov Emilia i sin säng hela natten, för första gången!
hon tyckte  inte alls om att ligga i den innan,men nu går d jätte bra! känndes konstigt att sova när inte vagnen stod brevid mig, men d gick jätte bra, hon va lite orolig imorse men d gick så klart över när vi la henne i vår säng!
vad annars?! ha ha ha.. o så la vi o mös innan vi gick upp,hon höll mig i handen o tittade på mig med hennes stora fina ögon, presic som om hon sa god morgon mamma, nu vill ja ha mat =)

nu ligger hon o sover middag så ja passar på att skriva lite,vilket ja inte gjort på väldigt länge,, men så e d innan man kommer in i d.. sakta med säkert =)

nä nu ska ja passa på att ta en kopp te o vila lite innan hon vaknar o ska äta nästa gång.. ha d underbart mina vänner!!



bjuder på denna sköna bilden på mig!


ses<3

Anica..

2009-02-13 @ 16:06:17
saknaden är stor,
smärtan är olidig,.
du är bland alla världens änglar..
du är den finaste av dom alla!
du sjunger för oss när vi sover,
du finns hos oss när vi är vakna..
i våran hjärtan finns du alltid!
Vila i frid min älskade ängel!!

+ 1988-10-08  
*1992-02-13




walla balla bing bong!

2009-02-04 @ 14:22:39
hehe.. WALLA BALLA BING BONG! =)
idag e ja på sjukt bra humör!
 

idag har man fått sova ut lite.. Emilia vaknade vid halv etto ville ha lite mat,så då fick ja gå upp..
vi satt i soffan o mös.. då passa emilia på att träna sin lilla nacke.. & så frågade ja henne va hon gör.. har aldrig sett henne så chockad innan.. ha ha ha! hela hon hoppa till o tittade på mig med hennes stora ögon o såg ut till att börja gråta vilken minut som helst.. men ja pussa på henne o sa förlåt & så blev allt bra igen:D  men d såg jätte kul ut.. ja börja asg!

va händer idag då? hmm? inte alls mycket.. ja bestämde mig igår kväll för  att denna dagen bara ska vara en slappe dag, RAKT IGENOM! o d har d vatt än så länge.. ganska så skönt.. pratade me mamma innan idag, hon e sjuk än.så Emilia får vänta lite till innan hon träffar sin mormor igen.. vill inte ta nån risk med att smitta ner henne.. d går så mycket nu, alla e sjuka eller har vatt.. (
dock inte ja, peppar peppar)

imorse tittade ja på "vakna med the voice".. dom e ju bara för HÄRLIGA! tycker om d pogramet,men ja lyssnar inte alls på radiopogramet, bara deras pogram på morgonen, ja d har blett ett MÅSTE på morgonen när Emilia äter =) jdå har ju ja något att titta på, o då somnar ja inte.. (
d har hänt EN gång att ja somnade när ja matade henne,ja bara nicka tillmen ändån,  o då hade hon hållt mig vaken HELA natten,)så nu har ja tv:n igång för att INTE nicka till igen.. vill inte tänka på vad som kunde hänt om ja verkligen somnat o tappat henne på golvet, nä ja blir helt tårögd bara ja tänker på d..

nä nu skaja göra en kopp te.. sen ska ja nog sätta mejj vid datan igeno kolla runder lite.. ska nog gå in på ELLOS eller HM o kolla in deras bebykläder..

ses<3

utmanad!

2009-02-03 @ 15:24:50

Jag har blivit utmanad av pauline

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor.



1. jag måste ha minst två koppar te varje dag!
2. .ja tvättar golvet minst fem gånger på raken.
3. brukar vattna ihjäl mina blommer =/
4. tappar alltid bort mina tändare.
5. har en förmoga att säga vad ja tycker o tänker(även om d kan såra nån)
6. brukar sätta mig själv sist.
7. är en bra lyssnare..
8. är beroende av min Familj(danne o emilia då)´


söndag..

2009-02-01 @ 20:50:50

nu har det gått för lång tid sen ja skrev sist.. sorry, men man har mycket att göra när man fått en liten beby =)
man hinner knappt med sig själv känns de som.. men de gör man.. innan när ja stod & gjorde mig iordning så börja Emilia gråta,( tyckte inte om att sitta i sin bebysitter) ja pratade o gullade  lite med henne och det blev alldeles tyst, hmm?
hon somnade.. hehe..  så då kunde ja fortsätta göra mig klar..

Ja idag har man haft besök av pappa,Kina, Anton & Johanna..
Emilia fick jätte fina kläder av dom,, underbart söta! men hon får vänta lite innan hon kan ha dom, till våren kan hon ong =)
Vi åt pizza o hade d allmänt mysigt =) Emilia tyckte om besöket, hon va vaken nästan hela tiden, somnade en liten stund o vaknade igen:D johanna o Kina hade henne nästan hela tiden, de gjorde inte mig nått, då kunde ja slappna av lite.. skönt=) Pappa visade upp sin bärbaradata för Danne.. som blev måttligt imponerad =)
 & lilla Anton satt o kollade på spindelmannen.. ettan då.. den tycker han bäst om..
sen blev kl så pass att dom va tvugna att åka hem..

nä nu orkar ja inte skriva mer.. skriver nog mer imorgon.. är jätte trött.. får knappt sova nått på natten av min lilla prinsessa.. men d gör inte mig nätt.. ja tar igen d på dagen, =) nu ska ja ta en kopp te me älskling o sen ska Emilia äta o sen ska vi SOVA! Ja i den mån som d går =)

ses<3

fint fint