unga mödrar..

2009-01-07 @ 19:20:59

presic kollat på unga mödrar.. ett bra pogram tycker jag.. de handlar om unga mammor i DK..
men får följa dom genom vardagen som ung mamma..  vissa är jätte duktiga medans andra inte alls är så duktiga...
oftast har man sett att föräldrarna går skilda vägar.. pappan pallar inte med livet som pappa o sticker.. men han kommer ju inte ifrån d.. för han kommer alltid att vara  en PAPPA.. d är lite svårare för mamman att sticka.. inte för att d e omöjligt, men folk förväntar sig att mamman ska vara den som tar hand om barnet.. ltie 60-tal där va?!  
man lär sejj lite från deras "misstag".. kanske itne misstag så.. men d finns saker som dom gör som ja ALDRIG skulle få för mejj att göra..Ex att dom rökar igenom HELA graviditeten..d e upp till var o en.. men JAG skulle inte göra d.. d har hänt att man tatt nått blåss då o då..men d e FLERA månader sen sen ja rökte en HEL ciggarett.. sen så rökar dom med bebyn i samma rum osv.. sånt skulle ja aldrig få för mejj..bebyn kan ju inte själv välja om h*n ska vara i d rummet eller inte.. så då får man ta HÄNSYN till att  INTE röka i samma rum..
ja rökte innan ja blev gravid.. (börja röka när ja va 11)..ja rökte under fläkten i köket här hemma för vi har ingen balkong =/ men när ja fick reda på att ja va gravid så drog ja ner på d till mindre än 5 cigg om dagen  den första veckan ja visste att ja va gravid.. sen har d bara trappats ner o ja va inte så sugen längre..tillslut kom ja p mejj själv att ja itne rökat på flera dagar.. ganska så bra va?  men d har ju hänt, som ja sa innan.. att man tatt nått blåss då o då.. har jätte dåligt samvete efteråt.. för ja vet ju om att bebyn får i sejj samma sak som ja får i mejj..
lite ångest där..kanske tillochmed dubbelmoral enligt vissa?!? vet inte..va tycker ni? d e ett bra tag sen ja tog nått blåss nu.. 
men som sagt..d är upp till var och en att bestämma.. ingen kan säga till en annan människa vad h*n ska göra eller inte!

ja kan ju ärligt säga  att ja vill såå GÄRNA ha en cigg.. d saknar ja jätte mycket.. att kunna tända
 en cigg utan att behöva ha dåligt samvete.. eller att SOLA!! oo here gud va ja saknar d! ligga där i tjugo min.. o bara va! aaaaaaaa.. kan riktigt känna värmen.. men.. d får vänta tills den lilla kommit ut.. kan ju itne ligga i ett solarium hög gravid! hehe.. o sen är d inte bra för bebyn att ja solar.. så d va ännu en sak ja fick ge upp när ja blev gravid.. för att inte tala om alla mina KLÄDER!!!!!! 
shit.. d låter som om ja klagar på att var gravid nu..ha ha ha..  NÄ d gör ja inte.. ja bara SAKNAR min gamla kropp o friheten att kunna gå ner o sola.. o när man kommer ut från solariumet kunna tända en cigg!! d kommer ju ta ett tag innan ja kan göra d igen.. ,men d ger ja gäran uppp.. för ja vill inget hellre än att ha min lilla sessa.. skulle kunna ge upp att allt  för henne.. !! 





ses<3

 

Kommentarer

Postat av: Hille

Håller fullständigt med dig om rökning under graviditeten. Finns inget värre än se folk med barn i magen gå o röka. Jag skulle aldrig få för mig o göra. Ska sluta direkt när jag blir gravid. Men som sagt det e ju upp till var och en. !

2009-01-07 @ 21:13:43
URL: http://www.nogg.se/HelenaNilsson

Postat av: Hille

Jag håller fullstänidgt med dig om rökning under graviditeten. Skulle aldrig fått för mig o röka när jag vänta barn. Dom 2 saker hänger inte ihop. Men som sagt det e upp till var och en..

2009-01-07 @ 21:15:13
URL: http://www.nogg.se/HelenaNilsson

Postat av: Pauline

Ska du inte föda snart?! :P ha ha ! <3

2009-01-08 @ 11:54:28
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Postat av: Pauline

Men gud, jag hade också blivit knäpp :P

Klart vi ska :D Vad sägs om till helgen? Puss

2009-01-08 @ 13:51:56
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Postat av: L o t t i i i z z

brukar oxå se unga mödrar :) det är verkligen en riktigt intressant serie.



Håller med dig om rökningen.. tycker det är hemskt när folk röker när dem är gravida. Men som sagt är det ju upp till var och en.. och jag vet att det inte är så lätt att sluta, röker ju själv. Men om jag skulle bli gravid nu så skulle jag absolut sluta. Tycker det är jätte bra att du inte röker nu :) Är ju inte bra för din lilla flicka i magen.



Ja, den biknin är skit snygg :D Tänkte jag skulle beställa den tills jag ska ut o resa! thihi!



KRAMIS

2009-01-08 @ 14:07:55
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback